Nya NIVEA MicellAIR Expert – effektiv även för vattenfast make-up

Micellärt vatten rekommenderas av proffsen för sin förmåga att rengöra huden skonsamt och effektivt. Nu kommer en nyhet som går ett steg längre: nya NIVEA MicellAIR Expert är speciellt utvecklad för att ta bort även vattenfast smink utan att lämna några produktrester på huden.

Den perfekta basen för en bra make-up är en väl rengjord och välmående hud. Att ta bort gammalt smink är inte bara viktigt för att förbereda för en ny sminkning: en djuprengöring av huden är nödvändig varje kväll då huden repareras och förnyas när vi sover. Är porerna igentäppta av make-up eller andra produktrester och orenheter kan denna process störas och huden kan reagera med rodnad, irritation och torrhet.

Vattenfast smink kan vara särskilt svårt att få bort och NIVEA har utvecklat serien MicellAIR Expert just för detta ändamål. Formulan kombinerar NIVEAs MicellAIR®-teknologi som drar till sig smuts likt en magnet utan att lämna produktrester på huden, och högkoncentrerad torrolja. Vid en lätt skakning blandas de båda skikten vilket ger en formula som effektivt tar bort vattenfast smink från ansiktet, ögonen och läpparna utan att behöva sköljas eller gnidas bort. Produkten innehåller även svart té-extrakt som förhindrar uppkomsten av rodnad och irritation.

NIVEA MicellAIR Expert finns i flaskor om 200 och 400 ml och dessutom som Eye Make-Up Remover och wipes – perfekt för att fräscha upp huden mellan aktiviteter under dagen. Sedan tidigare finns NIVEA MicellAIR i ljus flaska och som wipes, för rengöring till vardags.

Produkterna finns i butik från och med vecka 7 2019.  Rekommenderade cirkapriser i dagligvaruhandeln är:

• NIVEA MicellAIR Expert, 200 ml - 49 kr
  • NIVEA MicellAIR Expert, 400 ml - 75 kr
  • NIVEA MicellAIR Expert Eye Make-Up Remover, 125 ml – 59 kr
  • NIVEA MicellAIR Expert Wipes, 20 st – 52 kr

För mer information om NIVEA:

Josefin Ersson, M: 073 813 35 45 , E: josefin.ersson@prat.se

Beiersdorf har levererat innovativa produkter av högsta kvalitet i över 130 år. Företaget har över 18 500 anställda världen över och uppnådde en försäljning på €6,1 miljarder under 2017. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke*, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj.