Råd bot på torra händer med intensivt vårdande nyheter från NIVEA

Händerna är ofta hårt utsatta i vardagen då de tvättas flera gånger om dagen och exponeras för otaliga temperaturväxlingar. En effektiv handcreme kan råda bot på problemet, och nu nylanserar NIVEA sin handvårdsserie tillsammans med en helt ny produkt: Intensive Care Hand Cream.

Huden på våra händer är känslig vilket betyder att vi måste ta hand om och vårda dem, dygnet runt. NIVEA Hand Care-serien har produkter för alla behov, oavsett om du är ute efter intensiv vård, oemotståndlig mjukhet eller att bekämpa de första ålderstecknen. Samtliga cremer skyddar och vårdar dina händer i 24 timmar. I serien finns NIVEA Smooth Care Hand Cream, NIVEA Anti-age Care Hand Cream, NIVEA Repair & Care Hand Cream och nyheten NIVEA Intensive Care Hand Cream.

NIVEA Intensive Care Hand Cream har en härligt krämig formula och innehåller mandelolja som vårdar och återfuktar händerna effektivt i 24 timmar. Formulan gör händerna mjuka och smidiga och skyddar dem mot torrhet, irritation och stramhet.

I samband med lanseringen får alla produkter i NIVEA Hand Care-serien en ny design med runda hörn som är speciellt utformad för att passa perfekt i handen.

Så skämmer du bort händerna:

• Oljeinpackning: Massera in några droppar olivolja ordentligt i huden.
  • Gör en egen skrubb: Blanda en fjärdedels avokado, två matskedar råsocker och två matskedar citronjuice. Massera in skrubben i tre till fyra minuter och låt händerna vila någon minut. Skölj av med ljummet vatten. Eller prova NIVEA Creme Peeling med mikrokorn som peelar din hud och gör den silkeslen och mjuk.
  • Nattlig mask: Unna dina händer en mask under natten genom att applicera rikligt med handcreme och sov med bomullshandskar på. Händerna känns härligt mjuka och smidiga på morgonen!
  • Skydda händerna utomhus: Använd alltid vantar eller handskar för att skydda händerna under kallare årstider.
  • Massage: Ge dina händer en handmassage. Använd en härlig olja för bättre effekt.
  • Drick vatten: Var noga att dricka mycket vatten då huden behöver fukt både från insidan och utsidan.

Rekommenderade priser i butik:

• NIVEA Intensive Care Hand Cream, 36 kr för 75 ml
  • NIVEA Smooth Care Hand Cream, 36 kr för 75 ml
  • NIVEA Anti-age Care Hand Cream, 52 kr för 75 ml
  • NIVEA Repair & Care Hand Cream, 52 kr för 75 ml

För mer information om NIVEA SUN, besök:

Matilda Danielsson, M: 073 646 3095, E: matilda.danielsson@prat.se