SÄG HEJ TILL EN NY IKON FRÅN NIVEA MEN

NIVEA MEN lanserar ny universalcreme som skyddar hans hud och hennes necessär.

Män som stjäl sin partners hudvårdsfavoriter är snart ett minne blott. Nu lanseras nämligen NIVEA MEN CREME, en universalcreme som är designad att ta hand om mannens alla återfuktningsbehov.

Många män* har som vana att norpa åt sig flickvännens creme när det kommer till återfuktning, men det problemet löser NIVEA MEN CREME. Med en formula anpassad för mannens hud och en lätt konsistens absorberas cremen supersnabbt och lämnar huden återfuktad och välmående.

NIVEA MEN CREME har en fräsch och maskulin doft och är anpassad för ansikte, kropp och händer, vilket gör den perfekt för män som vill att hudvårdrutinen ska gå snabbt och lätt. Den praktiska aluminiumburken är dessutom speciellt designad för mäns händer, vilket betyder att det är partnerns skönhetstips snarare än produkter han kommer att stjäla från och med nu!

-        Vi tror att självförtroende och en välmående hud hör ihop och därför har vi utvecklat en creme som både ger fukt och hjälper den att se välvårdad ut. Det har aldrig varit så enkelt för män att känna sig på topp, säger Giuseppe Berardi, Global Marketing Director NIVEA MEN.

NIVEA MEN CREME finns i butik nu och rekommenderat cirkapris är 49.50 kr för 150 ml.

www.niveamen.se

För mer information om NIVEA och NIVEA MEN, vänligen kontakta Prat PR:
matilda.danielsson@prat.se, 073 646 30 95

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank:

Om Beiersdorf AG

Beiersdorf AG är en ledande leverantör av innovativa och högkvalitativa hudvårdsprodukter och har över 130 års erfarenhet inom detta marknadssegment. Det Hamburg- baserade företaget har över 16 500 anställda världen över och är noterat på DAX, det tyska aktieindexet. Beiersdorf uppnådde en försäljning på €6,1 miljarder under räkenskapsåret 2013. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke**, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj, vilket också innehåller märken som Eucerin, La Prairie, Labello och Hansaplast. Beiersdorfs helägda dotterbolag tesa SE, en annan globalt ledande tillverkare inom sitt område, levererar självhäftande produkter och systemlösningar för industrin, hantverksföretag och konsumenter.

*36% av män som återfuktar sitt ansikte använder varumärken för kvinnor (kwp 2011 användningsstudie)
**Euromonitor International Ltd, NIVEA med paraplyvarumärken i kategorierna Body Care, Face Care och Hand Care (värde i detaljhandeln), 2013