• Nivea/

Vårdande läppvård med en touch av färg  – NIVEA lanserar ”två i ett”-stift

I takt med att dagarna blir kallare och mörkare blir det allt viktigare med ett läppbalsam som verkar vårdande och piggar upp med en touch av färg. Nu släpps nya NIVEA Lip Care & Colour som både tar hand om läpparna och tillför färg – allt tack vare en helt ny dubbelteknologi.

NIVEA Lip Care & Colour-stiftet använder en ny teknologi där man kombinerar två funktioner i ett. Stiftet består dels av en vårdande kärna som återfuktar läpparna dels en yttre ring som tillför en naturlig touch av färg. Den inre kärnan innehåller provitamin B5, glycerin och sheasmör som är kända för sina återfuktande egenskaper, medan den yttre delen av stiftet adderar en lätt färgboost till läpparna.

För en mjukt röd nyans, prova NIVEA Lip Care & Colour Red, medan NIVEA Lip Care & Colour Rosé ger en lätt rosa ton. Läpparna doftar gott, känns återfuktade och ser friska ut på ett kick! Produkterna finns i dagligvaruhandeln och på H&M nu och rekommenderat cirkapris är 35 kr.

NIVEAs läppvårdexpertis sträcker sig tillbaka till 1909[1] och lanseringen av varumärkets första läppbalsam, skapat av den dåvarande ägaren Dr. Oscar Troplowitz. Hundra år senare präglas NIVEA Lip fortfarande av samma innovationslusta, och varumärkets historia kantas av såväl innovativa förpackningar som ett unikt sätt att kombinera behovet av vård med önskemål om en klädsam lyster, ofta genom att använda naturliga ingredienser.

NIVEA Lip Care & Colour är det senaste tillskottet i NIVEAs familj av vårdande läppbalsam. I serien finns redan NIVEA Essential Care, som med sin lätta konsistens är en effektiv vardagsfavorit; NIVEA Pearly Shine som vårdar och bidrar med en diskret rosa glans, och NIVEA Hydro Care vars lätta formula absorberas snabbt och lämnar en sensationellt mjuk känsla. Hitta din favorit idag och möt kylan med ett leende!

www.nivea.se

www.sv-se.facebook.com/niveasverige
@NIVEAsverige

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank:
Användarnamn: Svenskpress, Lösenord: Bdfbilder

Matilda Danielsson, M: 073 646 3095, E:
matilda.danielsson@prat.se

Om Beiersdorf AG
Beiersdorf AG är en ledande leverantör av innovativa och högkvalitativa hudvårdsprodukter och har över 130 års erfarenhet inom detta marknadssegment. Det Hamburg- baserade företaget har över 16 500 anställda världen över och är noterat på DAX, det tyska aktieindexet. Beiersdorf uppnådde en försäljning på €6,1 miljarder under räkenskapsåret 2013. NIVEA, världens ledande hudvårdsmärke*, är en hörnsten i företagets varumärkesportfölj, vilket också innehåller märken som Eucerin, La Prairie, Labello och Hansaplast. Beiersdorfs helägda dotterbolag tesa SE, en annan globalt ledande tillverkare inom sitt område, levererar självhäftande produkter och systemlösningar för industrin, hantverksföretag och konsumenter.

*Euromonitor International Ltd, NIVEA med paraplyvarumärken i kategorierna Body Care, Face Care och Hand Care (värde i detaljhandeln), 2013

[1] http://int.labello.com/about-labello/history