Ändring av antalet aktier och röster i Nivika Fastigheter AB (publ)

Nivika Fastigheter AB (publ) (”Nivika” eller ”Bolaget”) har genomfört två riktade nyemissioner av B-aktier enligt tidigare offentliggjord information. Nyemissionen har resulterat i att antalet aktier och röster i Bolaget har förändrats.

Ökningen sker som en följd av de riktade nyemissionerna av stamaktier som Nivika pressmeddelande den 27 mars 2023 och som beslutades på extra bolagsstämma den 2 maj 2023.

Genom Nyemissionerna har antalet aktier ökat med totalt 19 736 842 aktier till sammanlagt 77 907 047 aktier, fördelat på 53 022 247 B-aktier och 24 884 800 A-aktier. Varje B-aktie har en (1) röst och varje A-aktie har tio (10) röster, vilket innebär att antalet röster har ökat med 19 736 842 röster till sammanlagt 301 870 247 röster. Bolagets aktiekapital har ökat från 29 085 102,50 kronor till 38 953 523,50 kronor.

Denna information är sådan som Nivika Fastigheter AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2023 kl. 08.00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Niclas Bergman, VD
Telefon: +46 70 516 75 22
E-post: niclas@nivika.se

Kristina Karlsson, CFO, vice VD och IR-ansvarig
E-post: kristina@nivika.se

Nivika är ett snabbväxande småländskt fastighetsbolag med fokus på långsiktigt ägande, en effektiv nybyggnation samt med en investeringsstrategi som syftar till att vara flexibel och anpassningsbar gentemot fastighetsmarknaden. Bolagets huvudsakliga verksamhet består i att äga, förvalta och utveckla fastigheter. Bolaget bedriver sin verksamhet i framför allt Jönköping, Värnamo, Växjö samt på Västkusten. Per den 28 februari 2023 ägde Nivika fastigheter till ett värde om 10 506 Mkr varav nästan 90 procent är förvaltningsfastigheter. Hyresvärdet består till 70 procent av kommersiella fastigheter med tyngdpunkt på industri, lager, kontor och samhällsfastigheter och 30 procent av bostadsfastigheter.

Läs gärna mer på www.nivika.se