Nivika avyttrar sina två fastigheter i Eksjö

Nivika har idag avyttrat sina två fastigheter i centrala Eksjö med en total uthyrbar area om 3 250 m2. Försäljningen sker via fastighetstransaktioner och är strax över fastigheternas bokförda värden.

Det årliga hyresvärdet uppgår till cirka 3,5 miljoner kronor.

-  Vi är glada att göra denna affär med Norrgårdens Förvaltning som är en stark lokal aktör som i likhet med Nivika vill bidra till levande stadskärnor. Avyttringen är i linje med Nivikas strategi om att koncentrera sin geografi och optimera förvaltningen, säger Niclas Bergman, VD för Nivika.

För mer information, vänligen kontakta:

Kristina Karlsson, CFO & IR, telefon 010-263 61 32, email; kristina@nivika.se

Nivika är ett småländskt fastighetsbolag med syfte att långsiktigt äga, förvalta och utveckla fastigheter och samtidigt därmed skapa lönsam och hållbar värdetillväxt. Verksamheten bedrivs i Jönköping, Värnamo, Växjö samt Västkusten, områden med goda tillväxtmöjligheter och stabila hyresmarknader. Den diversifierade fastighetsportföljen uppgår till cirka 11 Mdkr där hyresvärdet till ca 70 % utgörs av kommersiella fastigheter och till 30 % av bostäder. Cirka 90 % av portföljen är förvaltningsfastigheter. De kommersiella fastigheterna består i huvudsak av industri-, lager-, kontor- och samhällsfastigheter. Läs mer på www.nivika.se