Nivika förvärvar angränsande kommersiell fastighet i Jönköping

Nivika Fastigheter AB har tecknat avtal om att förvärva fastigheten Jönköping Överkanten 4 utmed E4 i Jönköping. Fastigheten omfattar ca 4 000 m² uthyrningsbar yta och angränsar till befintligt ägd fastighet. Underliggande fastighetsvärde uppgår till cirka 50 miljoner kronor och tillträde är planerat till årsskiftet 2025/2026.

Detta förvärv ligger väl i linje med vår strategi. Vår lokala närvaro möjliggör styckvisa affärer på enskilda marknader för att bygga kluster och förvärvet stärker vår närvaro i Jönköping. Att förvärva grannfastigheten möjliggör utveckling av området och vi ser potential i att växa med befintliga och nya hyresgäster, säger Sverker Källgården, VD för Nivika Fastigheter AB.

Säljare är OFAB Förvaltnings AB och A&P Fastighetstransaktioner har varit säljarens rådgivare i affären.

För mer information, vänligen kontakta:

Sverker Källgården, VD, telefon 010-263 61 61, email: sverker.kallgarden@nivika.se

Nivika är ett småländskt fastighetsbolag med syfte att långsiktigt äga, förvalta och utveckla fastigheter och samtidigt därmed skapa lönsam och hållbar värdetillväxt. Verksamheten bedrivs i Jönköping, Värnamo, Växjö samt Västkusten, områden med goda tillväxtmöjligheter och stabila hyresmarknader. Den diversifierade fastighetsportföljen uppgår till cirka 11 Mdkr där hyresvärdet till två tredjedelar utgörs av kommersiella fastigheter och till en tredjedel av bostäder. Drygt 90 % av portföljen är förvaltningsfastigheter. De kommersiella fastigheterna består i huvudsak av industri-, lager-, kontor- och samhällsfastigheter. Läs mer på www.nivika.se.