Nivika nytecknar hyresavtal i Värnamo och Växjö

Nivika har i Värnamo och Växjö tecknat nya hyresavtal om totalt cirka 2 600 m². Total årligt hyresvärde för hyresavtalen uppgår till 4,3 miljoner kronor och genomsnittlig avtalslängd är 7,1 år.

Nivika bygger nytt huvudkontor på Bredasten industriområde i Värnamo och nu är också uthyrningen av det nuvarande kontoret klar, ny hyresgäst blir Kommunal som flyttar in till årsskiftet 2024/2025.

Nivika har också nytecknat hyresavtal med GS Facket och IF Metall om 500 m² vardera i Värnamo.

Båda hyresgästerna tillträder sina lokaler efter genomförda lokalanpassningar under 2025. I Växjö har nytt hyresavtal tecknats med Linné Hemvård om 800 m².

- Det är mycket glädjande att teckna fyra nya hyresavtal för kontor med nya hyresgäster. Vi avslutar med fina uthyrningar klara strax före semestern och ser fortsatt en stark efterfrågan på lokaler i våra marknader som ger goda förutsättningar för hösten, säger Rasmus Olsson, Uthyrningschef Nivika.

För mer information, vänligen kontakta:

Rasmus Olsson, Uthyrningschef, telefon 010-263 61 52, email: rasmus@nivika.se

Sverker Källgården, VD, mobil 076-144 48 88, email: sverker.kallgarden@nivika.se

Nivika är ett småländskt fastighetsbolag med syfte att långsiktigt äga, förvalta och utveckla fastigheter och samtidigt därmed skapa lönsam och hållbar värdetillväxt. Verksamheten bedrivs i Jönköping, Värnamo, Växjö samt Västkusten, områden med goda tillväxtmöjligheter och stabila hyresmarknader. Den diversifierade fastighetsportföljen uppgår till cirka 11 Mdkr där hyresvärdet till två tredjedelar utgörs av kommersiella fastigheter och till 30 % av bostäder. Drygt 90 % av portföljen är förvaltningsfastigheter. De kommersiella fastigheterna består i huvudsak av industri-, lager-, kontor- och samhällsfastigheter. Läs mer på www.nivika.se.

En bild som visar skiss, linje, vit, diagram

Automatiskt genererad beskrivning