NJIE lanserar egen klädkollektion under namnet Athleisure

Report this content

NJIE breddar sitt produktutbud genom lanseringen av den egna kollektionen Athleisure, en klädkollektion för dam- och herr avsedd för sportaktiviteter, både in- och outdoor med trendig och funktionell design.

NJIE utvecklar och säljer innovativa koncept med fokus på hälsa och företagets mission är att inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil. Några exempel på NJIEs innovativa koncept är ProPud-serien; proteinpudding, proteinmilkshake, proteinbars men även olika dryckeskoncept ingår i portföljen. För några dagar sen offentliggjorde bolaget sitt nya mellanmålskoncept ”YOW! Greek Style”, för alla som har ambitionen att äta lite hälsosammare utan att behöva kompromissa på god smak.

Nu lanseras NJIE Athleisure, en klädkollektion för dam- och herr avsedd för sportaktiviteter, både in- och outdoor men som även kan användas som avslappnad ”fashionwear”. Genom lanseringen av Athleisure utvidgar NJIE produktportföljen ytterligare men bibehåller sitt fokus på hälsa och att inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil.

Namnet Athleisure är en kombination av de engelska orden ”Athletic” och ”Leisure”, där sport, fritid och mode möter varandra. Kollektionen består av 64 plagg, varav 44 är dam och 22 är för herr. Hela kollektionen är tillverkad av funktionella material som kombineras med trendig design. Athleisure tillhandahåller ett brett urval av färger, allt ifrån tidlösa basfärger till lite mer utstickande kulörer. Dessutom finns det en mängd smarta funktioner på många av plaggen, t.ex tights med plats för mobilficka, så kallade meshdetaljer som skapar luftighet, samt reflexdetaljer som kombinerar snygg design till löparrundan i höstmörkret. Försäljningen kommer inledningsvis att ske exklusivt på NJIEs egna e-handelsplattform, www.njie.se

Det är ett stort steg i NJIE’s historia att vi nu både lanserar ett nytt affärsområde med NJIE Athleisure och dessutom med en helt egen e-handelsplattform. Vi vill ju utmana alla att ta nästa steg till en hälsosammare livsstil och då måste vi göra enkelt för våra konsumenter att få tag på våra produkter oavsett var man bor”, säger Assan Njie, VD och grundare av NJIE AB.

För mer information, vänligen besök: www.njie.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Charlotte Rosén, NJIE
E-mail: charlotte.rosen@njie.com
Mobil: +46 736 82 01 00

NJIE AB utvecklar, marknadsför och säljer innovativa koncept med fokus på hälsa och företagets mission är att inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil. I sortimentet ingår bla funktionella drycker och livsmedel, så som försäljningssuccén NJIE ProPud (proteinpuddingar och proteinmilkshakes) i portföljen. I produktportföljen finns även NJIE Athleisure, en klädkollektion där sport, mode och fritid möter varandra.

Företaget startades 2008 av Assan NJIE, en av Europas då högst rankade personer inom Mixed Martial Arts. Rörelsen, som började med försäljning av Aloe Vera-dryck i liten skala, har snabbt vuxit till att bli ett etablerat företag med 65 engagerade anställda, en omsättning på 398 miljoner SEK (resultat år 2017) och distribution i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och Estland. Framgångsfaktorn kommer från kombinationen av smarta produkter med funktionella mervärden och goda smaker som ligger i tiden – Allt för att du som konsument ska slippa kompromissa mellan nyttigt och gott.

Taggar: