• NJIE/

NJIE lanserar nytt funktionellt mellanmålskoncept – YOW! Greek Style!

Report this content

NJIE lanserar nu sitt nya mellanmålskoncept ”YOW! Greek Style”. Ett nytt sortiment med syfte att underlätta vardagen för alla som har ambitionen att äta lite hälsosammare utan att behöva kompromissa på smak eller kvalitet.

NJIE utvecklar och säljer innovativa koncept med fokus på hälsa och företagets mission är att inspirera till en mer aktiv och hälsosam livsstil. NJIE lanserade ProPud Proteinpudding år 2015 som gav konsumenterna ett helt nytt mellanmålsalternativ. ProPud Proteinpudding blev inte bara en enorm försäljningssuccé, utan gav också kategorin ett helt nytt segment. Sedan 2015 har NJIE lanserat flera nya produktkoncept så som ProPud Proteinbars, Freeno, fruktdryck och ProPud Proteinmilkshake som dessutom blev utsedd till ”Årets Dagligvara 2017” av Svensk Dagligvaruhandel.

Nu lanserar NJIE ett helt nytt koncept under namnet ”Yow! Greek Style” som ska underlätta vardagen för alla som har ambitionen att äta lite hälsosammare utan att behöva kompromissa på varken smak eller kvalitet.

YOW! Greek Style kommer både som ett krämigt mellanmål i bägare och som en dryck att njuta av i farten. YOW! Greek Style är vitaminberikade och har ett högt fruktinnehåll. Mellanmålet innehåller mindre än 100 kalorier per förpackning, är helt utan tillsatt socker och dessutom laktosfri.

-          Undersökningar som vi har tagit del av visar att svenska konsumenter äter nästan 10 miljoner mellanmål per dygn och oftast köps de i en livsmedelsbutik. I dagsläget saknas det nästan helt produkter utan tillsatt socker eller andra funktionella mervärden inom kategorin yoghurt. Därför känns det extra kul att introducera YOW! Greek Style och kunna erbjuda våra konsumenter ett både gott och hälsosamt mellanmålsalternativ, säger Jens Hägglund, Concept Manager på NJIE

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jens Hägglund, Concept Manager, NJIE
E-mail: jens.hagglund@njie.com
Mobil: +46 701 081 379

NJIE Foods AB utvecklar, marknadsför och säljer ett brett sortiment av funktionella drycker och livsmedel, med bl.a. försäljningssuccén NJIE ProPud (proteinpuddingar och proteinmilkshakes) i portföljen. Företaget startades 2008 av Assan Njie, en av Europas då högst rankade personer inom Mixed Martial Arts. Rörelsen, som började med försäljning av Aloe Vera vatten i liten skala, har snabbt vuxit till att bli ett etablerat företag med 51 engagerade anställda, en omsättning på 398 miljoner SEK (resultat år 2017) och distribution i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och Estland. Framgångsfaktorn kommer från kombinationen av smarta produkter med funktionella mervärden och goda smaker som ligger i tiden – Allt för att du som konsument ska slippa kompromissa mellan nyttigt och gott.

Taggar: