No Fairytales grönsakstortilla lanseras brett på Coop

Report this content

Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.

No Fairytales

No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.

Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter.

No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.

För mer information kontakta:
Lot Berger, Brand Manager No Fairytales
Mail: lot.berger@nofairytales.nl
Mobil: +316 420 70 047

Sophie Berlin, presskontakt Kitchen PR
Mail: sophie@kitchenpr.se

Om No Fairytales
Företaget No Fairytales startades i Nederländerna 2016 av Bernadette Kooijman som en antikampanj mot ohälsosam snabbmat. Företaget vill bidra till en god, hälsosam, enkel och färgglad livsstil.

www.nofairytales.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag. Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter.
Bernadette Kooijman, grundare av No Fairytales