Elfving besökte hivorganisationen Noaks Ark

I radioprogrammet "Elfving hälsar på" besöker den kände radioprofilen Ulf Elfving arbetsplatser i Stockholmsområdet. Fredag den 14:e september var det Noaks Ark Stockholms tur. Det blev ett intressant samtal om vår verksamhet och om hur det är att leva med hiv i Sverige idag. Sändningen är en och en halv timme lång.

Programmet är uppdelat i tre halvtimmar med nyheter emellan och går att lyssna på via Sveriges Radios hemsida.

Del 1: 09.35 - 10.00

Ricardo Vergara (husvärd och reception)
Peder Ahlin (telefonrådgivningen Noaks Ark Direkt)
Helena Granholm (Hivtestning, testmottagningen på Noaks Ark)

Del 2: 10.00 - 10.30

Jukka Aminoff (verksamhetschef)
Stina Gräntz och Björn Malmquist (Leg. psykoterapeuter, stödverksamheten på Noaks Ark)
1000-möjligheter (Gäster i huset. Stöd till unga som säljer sex)

Del 3: 10.30 . 11.00

Eleonor Wahter (volontär)
Maria Björkqvist (utbildningsansvarig)
Per Jacoby (kommunikationsansvarig)

Länk till programmets hemsida

Noaks Ark Stockholms verksamhetsområde utgörs av Stockholms-, Uppsala-, Västmanlands-, Södermanlands och Gotlands län.

För frågor: Per Jacoby, kommunikationsansvarig. 08-700 26 20

Riksförbundet Noaks Ark arbetar för att minska spridningen av hiv och dess följder för enskilda och samhället. Vi bidrar till förebyggandet av hiv och andra blodburna och sexuellt överförbara infektioner. Vi verkar för ökat välbefinnande hos hivpositiva och närstående. Genom ökad kunskap och opinionsbildning vill vi öka medvetenheten om hiv och lindra hivpositivas utsatthet i samhället.