Noaks Ark Stockholm förmånstagare för World Aids Day Galan 2014

På Kick-offen inför World Aids Day Galan tillkännagavs att Noaks Ark Stockholm blir årets förmånstagare. Shirley Clamp framförde årets låt ,"Din vinge", till förmån för galan.

-Vi är oerhört glada och stolta över att ha blivit utsedda till 2014 års förmånstagare för World Aids Day galan. Det känns som ett erkännande för allt arbete och engagemang våra anställda och volontärer lägger ner för människor som lever med hiv och deras närstående. Med hjälp av tillskottet kommer vi kunna nå ännu fler unga som lever med hiv i Stockholm och erbjuda dem ännu fler möjligheter att träffa andra i samma situation. För den enskilde kan detta få stor betydelse för livskvalitet och välbefinnande, säger Jukka Aminoff, verksamhetschef på Noaks Ark Stockholm.

Kick-off på Noaks Ark Stockholm inför WAD-galan 2014.
Shirley  Clamp med Peter Englund  (galans  grundare)
och Sofia Wistam.  Bilden får användas endast  i sammanhang
där WAD-galan eller Noaks Ark omnämns.
Foto: Cawa media

Om Noaks Ark Stockholm
Noaks Ark Stockholm erbjuder kunskap, stöd och gemenskap för den som lever med hiv eller är närstående. Lokalerna ligger centralt i Stockholm och har öppet på vardagar. Hit kommer människor som lever med hiv eller är närstående för att delta i aktiviteter som luncher, middagar, utbildningar, temakvällar med mera. Eller så kommer man in bara för att ta en fika eller surfa en stund på nätet. Inom stödverksamheten erbjuds bland annat psykoterapi med kognitiv inriktning, stödsamtal samt rådgivning. För många kan ett besök på Noaks Ark vara första gången man träffar någon annan som också lever med hiv. www.noaksark.org/stockholm

Noaks Ark Stockholm erbjuder hivtestning med snabbsvar (inom 15 min) med drop-in på onsdagar. Tidsbeställning övriga dagar. www.noaksark.org/hivtest

Vi anordnar utbildningar för yrkesverksamma inom vården, hemtjänsten, skolan, kriminalvården med flera grupper.

Presskontakt för Noaks Ark
Jukka Aminoff, verksamhetschef, Noaks Ark Stockholm. Tel. 08-700 46 16 ; jukka.aminoff@noaksark.org

World Aids Day Galan 2014 hålls på Världsaidsdagen, måndag 1 dec på Rival i Stockholm. Samtliga insamlade medel går till stiftelsen World Aids Day Galan och överskottet skänks sedan till årets förmånstagare. Biljetterna finns i olika prisklasser och finns på Ticnet.

Varje år utses en förmånstagare av stiftelsen World Aids Day Galan och när bokslutet är klart fördelas årets överskott enligt det regelverk som en stiftelse följer.

Årets WAD-låt "Din vinge" är skriven av Peter Englund (text) och Erik Linder (musik) och framförs av Shirley Clamp. Finns på Spotify och iTunes. Alla intäkter från försäljning (digital/fysisk) och streaming går till stiftelsen World Aids Day Galan.

En auktion till förmån får galan arrangeras av Lauritz. Privatpersoner och företag kan skänka prylar till ett värde av ett tusen kronor och uppåt. Lauritz sköter försäljningen och pengarna går till årets förmånstagare.

Citat

Med hjälp av tillskottet kommer vi kunna nå ännu fler unga som lever med hiv i Stockholm.
Jukka Aminoff