Bolagsstämma i Nobel Biocare AB 2002

Bolagsstämma i Nobel Biocare AB 2002 Bolagsstämman fastställde utdelningen till 3,00 kronor eller totalt 76.065.000 kronor. Avstämningsdag för utdelning blir den 29 april 2002. Utbetalning beräknas ske av VPC AB den 3 maj 2002. Följande styrelseledamöter omvaldes: Ernst Thomke, Ernst Zaengerle, Jan Kvarnström och Jan Ekberg. Hans-Jörg Graf nyvaldes till styrelseledamot. Heliane Canepa har avböjt omval med hänvisning till att hon är VD i bolaget. Till revisorer valdes KPMG Bohlins AB med Thomas Thiel som huvudansvarig revisor. Arvode till styrelsen är oförändrat: 1.022 500 kr. Vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet valdes Ernst Thomke till ordförande. Delårsrapport för första kvartalet publicerades den 24 april 2002. Halvårsrapport kommer att lämnas den 14 augusti 2002 och delårsrapport avseende tre kvartal den 23 oktober 2002. Förlikning Förlikning har träffats i skiljeförfarande angående den förre verkställande direktörens uppsägningslön. Den träffade förlikningen ligger inom ramen för tidigare ställda reserver. Göteborg den 25 april 2002 NOBEL BIOCARE AB Ytterligare upplysningar: Michael Ahlberg, Bolagsjurist, Nobel Biocare AB, telefon 031-81 88 29 Gunilla Ekholtz, Investor Relations, Nobel Biocare AB, telefon 031-81 88 36 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT00860/wkr0002.pdf