Kapitalmarknadsdag på Nobel Biocare

Kapitalmarknadsdag på Nobel Biocare Nobel Biocare arrangerar idag en Kapitalmarknadsdag i Göteborg. Två "live"-operationer med det senaste inom implantatbehandling kommer att utgöra dagens höjdpunkt. Deltagarna kommer att få bevittna en s k direktinstallation av ett tandimplantat med de nya Replace Select-produkterna och får också en inblick i framtida behandlingsmetoder med den s k "Teeth-in-an-Hour" tekniken. Under förmiddagen kommer en patient att få sin skadade tand utdragen och ersatt med ett implantat. Samma dag får patienten också sin passande tandkrona. Vidare kommer en patient som saknar alla sina tänder i överkäken att få nya tänder och en fast bro med hjälp av "Teeth-in-an- Hour" tekniken. Heliane Canepa, verkställande direktör i Nobel Biocare, kommer inleda dagen med en presentation av de resultat som rapporterades i samband med tredje kvartalet 2002 samt redogöra för de finansiella målen för 2003: Mål 2003: · Koncernens försäljning > 20% · Koncernens rörelseresultat före goodwillavskrivningar, EBITA 26-28% · Koncernens rörelseresultat, EBIT 23-25% Från räkenskapsåret 2003 kommer Nobel Biocare att använda Euro som redovisningsvaluta. NOBEL BIOCARE För ytterligare information: Gunilla Ekholtz, Chef Investor Relations, Nobel Biocare AB, telefon 031- 81 88 36, eller 031 81 88 00. Nobel Biocare är världsledande producent av innovativa, estetiska ersättningar för förlorade tänder med varumärkena Brånemark System®, Replace® Select och Procera® . Nobel Biocare har drygt 1.300 anställda och omsättningen 2001 uppgick till 2.663 MSEK. Huvudkontoret finns i Göteborg och tillverkning i Sverige och USA. Nobel Biocare har dotterbolag och filialer i 27 länder. Aktierna i moderbolaget Nobel Biocare Holding AG är noterade både på den schweiziska börsen SWX och Stockholmsbörsen. investor.relations@nobelbiocare.com www.nobelbiocare.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/11/20021211BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/11/20021211BIT00030/wkr0002.pdf