• Nobel Biocare/

Report this content

Nobel Biocare Holding AG innehar 94.6 procent i Nobel Biocare AB och fullföljer det offentliga erbjudandet Det offentliga erbjudandet från Nobel Biocare Holding AG om att förvärva samtliga aktier i Nobel Biocare AB har accepterats i sådan omfattning att Nobel Biocare Holding AG innehar cirka 94.6 procent av aktierna i Nobel Biocare AB. Samtliga villkor för erbjudandets genomförande såsom utsatta i det prospekt som offentliggjordes den 27 maj 2002 har således uppfyllts och Nobel Biocare Holding AG fullföljer därmed erbjudandet. Redovisning av likvid för de som har accepterat erbjudandet fram till och med den 18 juni 2002 kommer att påbörjas den 21 juni 2002. Handel i de nya aktierna i Nobel Biocare Holding AG på den schweiziska börsen SWX och Stockholmsbörsen kommer att påbörjas den 24 juni 2002. För att ge kvarvarande aktieägare i Nobel Biocare AB som inte har accepterat erbjudandet under anmälningsperioden till den 18 juni 2002 ytterligare en möjlighet att lämna in sina aktier, har Nobel Biocare Holding AG beslutat att förlänga anmälningsperioden till dessa aktieägare till den 9 juli 2002. Redovisning av likvid till de innehavare av aktier i Nobel Biocare AB som accepterar erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden till och med den 9 juli 2002 förväntas påbörjas den 12 juli 2002. Nobel Biocare Holding AG avser att hemställa hos styrelsen för Nobel Biocare AB att den ansöker om en avnotering av Nobel Biocare ABs aktier från Stockholmsbörsen snarast möjligt efter den 9 juli 2002. Göteborg den 20 juni 2002 Nobel Biocare Holding AG För ytterligare information: Harrieth Sundaeus, Chef Ekonomi och Finans, Nobel Biocare AB, telefon 031- 81 88 48, mobil 0708-81 88 48 Michaela Ahlberg, Chefsjurist, Nobel Biocare AB, telefon 031- 81 88 29, mobil 0708-81 88 29. Kopior av denna pressrelease kommer inte och får inte sändas eller på annat sätt distribueras till mottagare i Australien eller Japan. Erbjudandet har inte och kommer inte att lämnas i dessa länder. Nobel Biocare är ett innovativt, medicintekniskt företag som har sin kärnverksamhet inom tandimplantat och tandprotetik. Företagets världsledande produktsystem för tandimplantat, Brånemark System® och Replace har en global marknadsandel på ca 38 procent. Bolagets andra produktlinje Procera® är en unik, IT-baserad produktions- och affärsprocess för framställning av individuellt utformad tandprotetik. Systemet har med stor framgång lanserats i över 35 länder. Nobel Biocare har drygt 1.300 anställda och omsättningen 2001 uppgick till 2.663 MSEK. Huvudkontoret finns i Göteborg och tillverkning i Sverige och USA. Nobel Biocare har dotterbolag och filialer i 26 länder. Nobel Biocare AB, Box 5190, 402 26 Göteborg, Telefon 031-81 88 00, Telefax 031-16 31 52 investor.relations@nobelbiocare.se www.nobelbiocare.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00790/wkr0002.pdf