Nobel Biocares VD har inte sålt aktier

Report this content

Nobel Biocares VD har inte sålt aktier Med anledning av felaktiga uppgifter i Dagens Industri idag måste vi klargöra att Heliane Canepa, verkställande direktör i Nobel Biocare, inte har sålt sina 300.002 aktier i bolaget. Heliane Canepa har i likhet med övriga personer i ledning och styrelse accepterat erbjudandet om utbyte av aktier i Nobel Biocare AB till aktier i det nya holdingbolaget Nobel Biocare Holding AG. Dessa personer anmälde detta i enlighet med gällande regler till Finansinspektionen den 21 juni 2002. Heliane Canepas liksom övriga ledningspersoners aktieinnehav är oförändrat. Göteborg den 5 juli 2002 Nobel Biocare AB För ytterligare information: Michaela Ahlberg, Chefsjurist, Nobel Biocare AB, telefon 031- 81 88 29 Gunilla Ekholtz, Chef Investor Relations, Nobel Biocare AB, telefon 031- 81 88 36 Nobel Biocare är ett innovativt, medicintekniskt företag som har sin kärnverksamhet inom tandimplantat och tandprotetik. Företagets världsledande produktsystem för tandimplantat, Brånemark System® och Replace(TM) har en global marknadsandel på ca 38 procent. Bolagets andra produktlinje Procera® är en unik, IT-baserad produktions- och affärsprocess för framställning av individuellt utformad tandprotetik. Systemet har med stor framgång lanserats i över 35 länder. Nobel Biocare har drygt 1.300 anställda och omsättningen 2001 uppgick till 2.663 MSEK. Huvudkontoret finns i Göteborg och tillverkning i Sverige och USA. Nobel Biocare har dotterbolag och filialer i 26 länder. Nobel Biocare AB, Box 5190, 402 26 Göteborg, Telefon 031-81 88 00, Telefax 031-16 31 52 investor.relations@nobelbiocare.se www.nobelbiocare.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00150/wkr0002.pdf