Ny chef för Investor Relations på Nobel Biocare

Ny chef för Investor Relations på Nobel Biocare Suha Demokan (37) kommer att börja på Nobel Biocare som chef för Investor Relations den 5 januari 2004. Investor Relations-funktionen förstärks härmed för att ta hand om det ökade intresset och kraven från börser, aktieägare, investerare, analytiker och media. Positionen kommer att vara underställd koncernchefen Heliane Canepa. Suha Demokan var tidigare anställd på Centerpulse AG och har där innehaft olika positioner inom finansfunktionen i mer än 13 år, senast som chef för Investor Relations. Demokan kommer att vara placerad i Zürich, medan Gunilla Ekholtz blir kvar i Göteborg och rapporterar till Suha Demokan. Aktierna i Nobel Biocare Holding AG är noterade på SWX Swiss Exchange i Zürich och på Stockholmsbörsen. NOBEL BIOCARE HOLDING AG Heliane Canepa Verkställande direktör och koncernchef Nobel Biocare är världsledande producent av innovativa, estetiska ersättningar för förlorade tänder med varumärkena Brånemark System®, Replace®Select och Procera®. Nobel Biocare har drygt 1 300 anställda och omsättningen 2002 uppgick till 2 852 MSEK. Koncernens globala huvudkontor är beläget i Göteborg och tillverkning sker vid fyra fabriker i Sverige och USA. Nobel Biocare har dotterbolag och filialer i 28 länder. www.nobelbiocare.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00200/wkr0002.pdf