Träffa Dalai Lama på Nobelmuseet - pressackreditering

Report this content

Fredagen den 15 april kl 09.10 besöker Nobelpristagaren i fred, Tibets andlige ledare Dalai Lama Nobelmuseet. Vi erbjuder ett begränsat antal journalister/medier att vara med vid besöket.

Besöket varar i 45 minuter. Dalai Lama får en kortare visning av museet av museichef Olov Amelin, därefter hålls ett samtal mellan Nobelstiftelsens ordförande Marcus Storch, vd:n för Nobelstiftelsen Michael Sohlman och museichef Olov Amelin. Besöket avslutas med att Dalai Lama traditionsenligt signerar en av stolarna i Nobelmuseets restaurang Bistro Nobel.

Anmäl er till deltagande i besöket genom att skicka ett mejl till Perina Stjernlöf, perina.stjernlof@nobel.se senast den 4 april. Var noga med att ange namn på den eller de som ska ackrediteras. Den som inte är ackrediterad kommer inte att kunna släppas in. Begränsat antal.

Mer information om Dalai Lamas besök i Sverige se www.manniskohjalp.se

På Nobelmuseet presenteras Nobelpristagarna och deras insatser, men även själva priset och Alfred Nobels arbete. Museets uppdrag är att vara framåtblickande och fånga upp Nobelpristagarnas fortsatta arbete och den samtida forskningen inom Nobelprisrelaterade ämnesområden. Nobelmuseet finns i Börshuset, Stortorget 2, Gamla stan, Stockholm.

Taggar: