Karine Nordseth utsedd till ny VD Nobina Norge

Karine Nordseth har utsetts till ny VD för Nobina Norge och medlem i Nobinas koncernledning. Karine, som sedan juni i år tog över som tillförordnad VD, har åtta års erfarenhet av olika strategiska roller inom Nobina.

Under sin tid på Nobina har Karine haft flera ledande befattningar, däribland anbudsansvarig, marknadsdirektör och senast vice VD för Nobina Norge.

− Efter en omfattande rekryteringsprocess är jag glad att kunna bekräfta Karines övergång från tillförordnad till ordinarie VD för Nobina Norge. Hennes breda erfarenhet inom olika strategiska roller kommer att vara avgörande för att driva Nobina Norges fortsatta tillväxt och framgång, säger Henrik Dagnäs, VD Nobina.

Karine fortsätter:

− Jag är både stolt och glad över att ha fått möjligheten att leda Nobina Norge under så spännande tider. Jag ser fram emot att samarbeta med mina kunniga kollegor för att fortsätta utveckla både Nobina och branschen. Tillsammans kommer vi att fokusera på att skapa långsiktig ekonomisk och miljömässig hållbarhet, och säkerställa att kollektivtrafiken blir ett ännu mer attraktivt och tryggt val, för både våra passagerare och medarbetare.

Karine tillträder sin position omedelbart.

David Erixon, Head of Media Relations
david.erixon@nobina.se   +46 72 967 02 84

Vi är Nobina. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdrags-givare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Från ett välkomnande bemötande och en bekväm bussresa, till ny smart teknik som bidrar till fler fossilfria resor. En unik möjlighet att skapa förändring.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsatte 2023/2024 över 13 miljarder kronor. På den svenska och danska marknaden erbjuder Nobina även omsorgsresor under varumärket Samtrans Göteborgs Buss, Telepass respektive Ørslev.

Tillsammans förflyttar vi samhället varje dag.

Mer information finns på: www.nobina.com