Nobina, stolt busspartner till Stockholm Pride för nionde gången

Nobina har sedan 2016 varit engagerade i Stockholm Pride och är precis som tidigare år, stolt officiell busspartner. Med budskapet Ride with Pride deltar Nobina och sluter upp bakom festivalens tema ”starkare tillsammans” – en påminnelse om de självklara och demokratiska principer som både Sverige och kollektivtrafiken vilar på. Om alla människors lika värde och rätt att få både vara, och älska den man vill.

I samarbete med Pride kör Nobina bussar under hela veckan med volontärer, till och från åtaganden runtom i Stockholm på ett tryggt, säkert och hållbart sätt. Precis som varje dag, då en miljon resenärer hälsas välkomna ombord någon av våra bussar runtom i Norden.

Tillsammans med våra kollegor på Nobina Care och Samtrans deltar vi också i paraden den 3 augusti.

Martin Pagrotsky, vd på Nobina Sverige belyser att engagemanget är viktigt för Nobina.

− Alla som reser med kollektivtrafiken och som jobbar hos oss ska känna sig trygga och stolta − oavsett vem du är. För oss på Nobina är rätten att vara vem man är, en självklarhet som gäller årets alla dagar, inte bara under Stockholm Pride. Där årets tema känns särskilt aktuellt både för samhället i stort och för kollektivtrafiken, säger han.

Thomas Nohre, vd på Nobina Care fortsätter.

− Det är en självklarhet för oss att delta i Pride, ett tillfälle som innebär lika mycket ett firande av kärleken som att stå upp för viktiga värderingar till samhällsviktiga frågor om mänskliga rättigheter, säger han.

David Erixon, Head of media relations
david.erixon@nobina.se   +46 72 967 02 84

Vi är Nobina. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdrags-givare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Från ett välkomnande bemötande och en bekväm bussresa, till ny smart teknik som bidrar till fler fossilfria resor. En unik möjlighet att skapa förändring.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsatte 2023/2024 över 13 miljarder kronor. På den svenska och danska marknaden erbjuder Nobina även omsorgsresor under varumärket Samtrans Göteborgs Buss, Telepass respektive Ørslev.

Tillsammans förflyttar vi samhället varje dag.

Mer information finns på: www.nobina.com