Nobina lanserar erbjudande om obligationsutbyte

Nobina AB avser att lansera ett erbjudande om obligationsutbyte. De indikativa förutsättningarna och huvudvillkoren är som följer.

Nobinas rådgivare har nu identifierat 99,1 procent av befintliga obligationsinnehavare. Direkta samtal har förts med samtliga identifierade parter avseende den föreslagna strukturen för obligationsutbytet. Sammantaget har fler än 80 procent indikerat ett stöd för obligationsutbytet och det är endast en av obligationsinnehavarna som ännu inte har indikerat sitt stöd.

De indikativa förutsättningarna och huvudvillkoren följer nedan på engelska. Fullständiga förutsättningar och villkor kommer att tillhandahållas vid förfrågan, enligt plan från och med den 2 juli. Erbjudandet gäller fram till klockan 15:00 CET, torsdag den 5 juli.

Swedbank First Securities och Handelsbanken Capital Markets har anlitats som Nobinas ABs finansiella rådgivare.

Frågor om obligationsutbytet besvaras av Swedbank First Securities som koordinator:

Einar Unhjem Johansen, Swedbank, einar.johansen@swedbank.no, telefon: +47 23 23 80 61

Anders Håkonsen, Swedbank, anders.hakonsen@swedbank.no, telefon: +47 23 23 82 72

För övriga frågor, vänligen kontakta:

Per Skärgård, CFO Nobina AB, per.skargard@nobina.com, telefon: 08-410 65 056
Ingrid Håkanson, IR-ansvarig Nobina AB, ingrid.hakanson@nobina.com, telefon: 08-410 650 51

Nobinakoncernen är Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 7 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas tio större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com