• Nobina AB/

Nobina tidigarelägger publicering av delårsrapport. Bolaget avser återbetala den utestående företagsobligationen  i sin helhet

EJ FÖR PUBLICERING, DISTRIBUTION ELLER OFFENTLIGGÖRANDE, DIREKT ELLER INDIREKT, TILL NYHETSDISTRIBUTÖRER I USA ELLER FÖR SPRIDNING I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, ELLER ANNAT LAND TILL VILKET SÅDAN DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OTILLÅTEN.

Nobina AB (publ) har, med anledning av att bolaget idag offentliggjort prospekt för börsintroduktion på Nasdaq Stockholm, beslutat att tidigarelägga delårsrapporten för räkenskapsårets första kvartal. Bolagets obligationsinnehavare informeras om att Nobina avser att kort efter börsintroduktionens fullföljande använda 638 MSEK av nettolikviden från Erbjudandet för att återbetala den utestående företagsobligationen (”Obligationen”)i sin helhet.

Publiceringen av delårsrapporten för räkenskapsårets första kvartal, 1 mars till 31 maj 2015, tidigareläggs till den 15 juni 2015. Tidigare aviserat datum var 26 juni 2015.

Med anledning av att bolaget idag offentliggjort prospekt för börsintroduktion informeras bolagets obligationsinnehavare om att

(i)     Nobina avser att kort efter börsintroduktionens fullföljande använda 638 MSEK av nettolikviden från erbjudandet för att återbetala Obligationen i sin helhet genom att utnyttja

Nobina Europes rätt enligt villkoren att lösa in Obligationen i förtid.

(ii)    Obligationen kommer att inlösas med ett belopp motsvarande summan av
(i) 104 procent av Obligationens nominella belopp,
(ii) den upplupna räntan på Obligationen samt
(iii) summan av de återstående räntebetalningarna på Obligationen fram till, och inklusive, den 14 november 2016.

Detta kommer att innebära en utbetalning från Nobina om 88 MSEK och Nobinas skuld kommer därmed att minska med 550 MSEK. Ett meddelande med information om avstämningsdag för inlösen och inlösendag kommer att skickas till obligationsinnehavarna senast 15 bankdagar innan inlösendagen.

Förfrågningar

Stina Thorman, tillförordnad chef för Investor Relations, Nobina

Telefon:          +46 8 410 650 71

E-mail:            stina.thorman@nobina.com

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör avseende kollektivtrafik med buss. Bolagets expertis avseende prospektering, anbudsförfaranden samt en aktiv förvaltning av kontrakt gällande kollektivtrafik med buss, i kombination med en långsiktig leverans av tjänster med hög kvalitet, gör Nobina branschledande i termer av lönsamhet, utveckling och initiativ som främjar en sundare bransch. Varje dag ser Nobina till att över en miljon människor kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kollektivtrafik med buss i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nobina tillhandahåller även expressbusstrafik under varumärket Swebus på den svenska marknaden. Bolaget har cirka 7 600 heltidsanställda och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, se Bolagets hemsida: www.nobina.com.

Informationen är sådan som Nobina AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande onsdagen den 3 juni 2015, klockan 19.15.