Nobina utser Anna Jonasson till chef Centrala Operativa Resurser

Nobina utser Anna Jonasson till Chef för Centrala Operativa Resurser, COR, och medlem av koncernledningen. Befattningen innebär att Nobina stärker det operativa stödet till företagets trafikområden. De ansvarsområden som ingår i COR består av Fleet som arbetar med inköp och optimering av fordon, Fastighetsavdelningen, Underhållsavdelningen, Avdelningen för start och avveckling av trafik, Strategiskt inköp och Förbättringsgrupper.

HR-direktör Peter Hagert tillträder tjänsten som Operativ chef i Nobina Sverige, med ansvar för de trafikområden som Anna Jonasson nu har ansvar för, och är fortsatt medlem av Nobina Sveriges ledningsgrupp. Peter Hagert har tidigare en bakgrund som chef för resultatenheter och har på senare år haft en rad befattningar som HR-direktör. Jenny Lundmark utses som tillförordnad chef för HR inom Nobina-koncernen, i avvaktan på att ny HR-direktör rekryteras.

Förändringarna träder ikraft den 1 mars 2016.

Maryam Yazdanfar, Chef public affairs och kommunikation Nobina Sverige AB, telefon 070-187 2842
Ingrid Håkanson, Group Treasurer och IR-manager, Nobina AB, telefon: 08-410 650 51
Stina Thorman, t f chef Investor Relations Nobina AB, telefon 08-410 650 71

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör avseende kollektivtrafik med buss. Bolagets expertis avseende prospektering, anbudsförfaranden samt en aktiv förvaltning av kontrakt gällande kollektivtrafik med buss, i kombination med en långsiktig leverans av tjänster med hög kvalitet, gör Nobina branschledande i termer av lönsamhet, utveckling och initiativ som främjar en sundare bransch. Varje dag ser Nobina till att över en miljon människor kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kollektivtrafik med buss i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nobina tillhandahåller även expressbusstrafik under varumärket Swebus på den svenska marknaden. Bolaget har cirka 7 600 heltidsanställda och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, se Bolagets hemsida: www.nobina.com.