Planerad emission av nya obligationer och refinansiering av existerande obligationer

Nobina Europe AB (publ) (“Nobina” eller “Bolaget”) överväger att emittera nya obligationer på den svenska obligationsmarknaden med förfall under 2019. Emissionslikviden för de nya obligationerna avses användas för att refinansiera Bolagets existerande SEK-obligationer (ISIN: SE0004725000) och EUR-obligationer (ISIN: SE0004725018) till fullo. I anslutning till den planerade emissionen av nya obligationer avser Bolaget att utnyttja sin rätt till återbetalning i förtid av de existerande obligationerna i enlighet med villkoren för de existerande obligationerna.

Pareto Securities AB och Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) har utsetts till arrangörer i den planerade obligationsemissionen.

Nobina offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 april 2014 kl. 8.00 CET.

Ingrid Håkanson, finanschef och IR-ansvarig,
tfn: +46 8 410 650 51, e-post:
ingrid.hakanson@nobina.com

Per Skärgård, ekonomidirektör,
tfn: +46 8 410 650 56, e-post:
per.skargard@nobina.com

Nobinakoncernen är Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregionala resor i egen regi genom Swebus. Koncernen omsätter över 7 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com.