• Nobina AB/

Styrelsen i Nobina utser rådgivare för att undersöka strategiska alternativ samt alternativ för kapitalstrukturen

Styrelsen i Nobina utvärderar kontinuerligt olika strategiska alternativ samt alternativ för kapitalstrukturen, inklusive en eventuell exit för aktieägarna, för att skapa och realisera värde för alla bolagets aktieägare. För att förbereda sig för sådana alternativ har styrelsen utsett rådgivare.

Jan Sjöqvist, styrelseordförande, telefon +46 (0) 70-593 40 10
Per Skärgård, ekonomidirektör, telefon +46 (0) 70 770 48 00

Nobinakoncernen är Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregionala resor i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 7 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information finns på www.nobina.com.