Nobina vinner förnyat kontrakt i Värmland – med fortsatt fokus hållbara resor
Region Värmland har valt att förnya samarbetet med Nobina genom ett nytt kontrakt som omfattar all region- och stadstrafik i Värmland. Det nya avtalet träder i kraft i december 2027 och gäller till juni 2029, med möjlighet till ett års förlängning.Uppdraget omfattar cirka 200 bussar, varav en del är elbussar, vilket går i linje med satsningen på en modern och hållbar kollektivtrafik.
– Det är mycket glädjande att Region Värmland tillsammans med Nobina väljer att fortsätta att utveckla kollektivtrafiken i Värmland och satsa på en hållbar kollektivtrafik med resenären i fokus. Vi är stolta