NiP och NOCCO BCAA inleder samarbete

Report this content

Efter framfarten på den svenska marknaden för den aminosyraberikade funktionsdrycken Nocco BCAA inleds nu ett samarbete med e-sport företaget Ninjas in Pyjamas . Ninjas in Pyjamas är en av världens största och mest framgångsrika esports organisationer, med lag i toppen inom spelen Counter-Strike Global Offensive och DotA 2.

”Att få kliva in med NOCCO i gamingvärlden och jobba med några utav de absolut bästa känns givetvis som en ära" säger Linus Carlén, Brand Manager på Nocco.

NOCCO BCAA lanserades i Sverige i december 2014 och har sedan dess tagit gymmarknaden med storm. NOCCO BCAA innehåller bland annat BCAA (grenade aminosyror), l-karnitin, grönt te med ECGG, koffein och 6 olika vitaminer. I dagsläget finns två produktserier; en med och en utan koffein.

"För oss är det viktigt att samarbeta med partners som vi tror på. Nocco BCAA är en dryck som jag har använt själv under en längre period som ett hälsosammare alternativ till den klassiska energidrycken. Varumärket är nytt och spännande och smakerna är jättegoda. Det är en produkt både jag själv och laget kan ställa oss bakom och det ska bli ett sant nöje att arbeta tillsammans."  säger Emil Christensen, General Manager och co-owner på Ninjas in Pyjamas Gaming AB.