Nokia lanserar fyra mobiltelefoner i nya designserien Supernova

Idag presenterar Nokia en ny serie produkter som ger användaren ökad möjlighet att uttrycka sin personlighet med snygg individuell design och färgglada utbytbara skal.

De fyra första mobilerna som lanseras inom Nokia Supernova-serien innebär en mix av spännande färger och modern design. Telefonerna riktar sig mot stilmedvetna män och kvinnor som vill kommunicera smidigt och samtidigt ha tillgång till avancerade musik- och internet-funktioner.

”Eftersom vi förlitar oss allt mer på mobiltelefonen för att hålla kontakt blir valet av telefon mer och mer en spegelbild av vår personlighet”, säger Klas Ström, produktchef Nokia Skandinavien. ”Med Supernova-serien vill vi ge människor möjligheten att uttrycka sin stil på samma sätt som man traditionellt gör med smycken eller accessoarer.”

”Xpress Yourself”
Nokia 7610, 7510 och 7310 Supernova ger människor möjlighet att personalisera deras look genom att matcha mobiltelefonen efter deras humör med ett urval av färgglada utbytbara Xpress-On-skal.

Nokia 7610 Supernova
Nokia 7610 Supernova är en mobiltelefon med så kallad slidefunktion och erbjuder Xpress-On-skal i färgerna ”steel blue” och ”red” mot den gråa ytan på framsidan av telefonen, eller ”bright lilac” och ”steel blue” mot en ren vit front-yta. Den innovativa ”Theme Colorizer”-tekniken låter människor fånga vilken färg som helst från omgivningen för att ytterligare skräddarsy utseendet för telefonen genom att ”färga” knappsatsens belysning och skärmbakgrunden

Nokia 7610 Supernova har en 3.2 megapixelkamera med dubbel LED-blixt och 8x digital zoom, instant messaging och TV-out för bildvisning. Med Nokia 7610 Supernova kan konsumenter också hantera musik med speciella musikknappar. Telefonen har FM-radio, en MP3-spelare och tillgång till Nokia Music Store genom Nokia Music PC Client. Nokia WidSets-tjänsten ger möjlighet att njuta av och dela med sig av innehåll på favoritsajter.

Nokia 7610 Supernova kommer att säljas i Sverige och finns tillgänglig under tredje kvartalet 2008 med en beräknad kostnad på 225 euro innan skatter och subventioner.

Nokia 7310 Supernova
Nokia 7310 Supernova har ett smidigt format och inkluderar Xpress-On-skal med etsade designmönster med struktur i 3D. Skalen kommer i färgerna ”steel blue”, ”wasabi green” och ”candy pink”. Ytterligare fem skal för fram- och baksida kommer att finnas tillgängliga på utvalda marknader i ”mushroom silver”, ”plum jam”, ”electric blue”, ”yellow mellow” och ”espresso brown”.

Nokia 7310 Supernova har en 2-megapixelkamera med 4x digital zoom och TV-out för bildvisning, instant messaging, möjlighet att spela förinstallerade spel på TVAn FM RDS radio samt en MP3-musikspelare.

Nokia 7310 Supernova kommer att säljas i Sverige och kommer att finnas i butik under andra kvartalet 2008 med en beräknad kostnad på 155 euro innan skatter och subventioner.

Nokia 7510 Supernova
Nokia 7510 Supernova är en vikbar mobil med utbytbara skal för både fram- och baksida i färgerna ”storm blue”, ”red”, ”emerald green” och ”espresso brown”. Telefonens display är dold, men lyser upp när den aktiveras och den nya modellen har även en speciell påminnelselampa. Telefonen är utrustad med en 2 megapixelkamera med NIPS, LED-blixt, 4x digital zoom, ett 512MB microSD-kort*, en stor 2.2 tums QVGA-skärm och en ny användarvänlig webbläsare för enkel åtkomst till Nokia Search, Share on OVI och Flickr.

Med Nokia 7510 Supernova, kan konsumenter njuta av och hantera musik med en FM-radio, en förbättrad MP3-spelare, tillgång till Nokia Music Store och Nokia Music PC Client. Dessutom har mobilen en länk till YouTube, tillgång till Nokia Maps 1.2 för navigering och gratis kartor, guidning och lokal sökning, stöd för A-GPS och Nokia WidSets service.

Nokia 7510 Supernova kommer inte att säljas på den svenska marknaden.

Nokia 7210 Supernova
Nokia 7210 Supernova har en smidig design med en blank yta och finns tillgänglig i färgerna ”bubble gum pink” och ”vivid blue”.

Mobilen är utrustad med en 2 megapixelkamera och tillgång till Flickr ger möjlighet att dela med sig av bilder med ett knapptryck. Det är enkelt att överföra musik från datorn via Nokia Music PC client som finns tillgänglig för nedladdning, eller köpa ny musik direkt i mobilen från Nokia Music Store.

Nokia 7210 Supernova kommer inte att säljas på den svenska marknaden.

*) Storlek för minneskort kan variera beroende på marknad