• Nokia/

Pressinformation: Nu finns Nokia E71 och Nokia E66 i butik – optimerade för e-post

Kompakta, snygga Nokia E71 och Nokia E66 erbjuder enkel tillgång till ett utbud av e-postlösningar, inklusive Microsoft Exchange

Nu finns Nokia E71 och Nokia E66 i butik i Sverige. Den smidiga Nokia E71 med komplett QWERTY-tangentbord och den snygga slidertelefon Nokia E66 tillgodoser ett stort antal personliga och professionella kommunikationsbehov, inklusive Microsoft Exchange – världens mest använda e-postlösning för företag.

Enkel tillgång till e-post med ett knapptryck
Nokia E71 och Nokia E66 är fullt utrustade med e-post för privat och professionellt bruk som är enkelt att installera och använda. Personer som vill använda Microsoft Exchange på jobbet kan komma åt sin e-post genom att använda den mobila e-postklient för Mail for Exchange som finns förinstallerad på Nokia E71 och Nokia E66. Med dessa Nokia Eseries-terminaler, får kunder pålitlig tillgång till e-post, kalender, kontakter och uppgifter i realtid och dessutom ladda ned bilagor som Word, Excel, Powerpoint eller PDF-filer direkt till telefonen. Nokia E71 och Nokia E66 stöder e-postkonton från mer än tusen internettjänsteleverantörer världen över, exempelvis Gmail, Yahoo! Mail och Hotmail.

Sofistikerat verktyg, premiumdesign inuti och utanpå
Nokia E71 har ett skal i rostfritt stål, etsade mönster och finns i två färger - white steel eller grey steel. Den svala metallfinishen kompletteras av en ljus färgskärm, som visar terminalens lättanvända användargränssnitt. Nokia E66 erbjuder ett premiumutseende och känsla med dess rostfria stål-accenter och smidiga sliderdesign. Nokia E66 finns även den tillgänglig i white steel och grey steel.

Alltid underhållande
I tillägg till hantering av e-post och personlig information, stöder Nokia E71 och Nokia E66 de senaste Ovi-tjänsterna som kartor, musik och mediedelning. Detta inkluderar surfing med HSDPA, trådlös LAN och 3G-uppkoppling, Assisterad GPS (A-GPS) och Nokia Maps för navigation, en musikspelare med stöd för upp till 8 GB och en 3,2 megapixel kamera med autofokus.

Skapad för företag i alla storlekar
Nokia E71 och Nokia E66 erbjuder en robust svit av företagfunktioner, som exempelvis, inbyggd krypteringsfunktionalitet för både terminalminne och för minneskort. Både Nokia E71 och Nokia E66 inkluderar integrerat mobilt VPN-stöd som ger användare tillgång till deras företagsintranät, och terminallås och ”wipe to protect” för att radera känslig företagsinformation vid behov.

Vill du låna och testa Nokia E71 och Nokia E66? Kontakta Staffan Tell, Wenderfalck på 0733-676685 eller staffan@wenderfalck.com

Högupplösta bilder på telefonerna kan laddas ned från www.nokia.com/press/photos