Nolatos årsstämma 2020

Nolato har idag hållit årsstämma.

Årsstämman beslöt i enlighet med samtliga förslag som styrelsen och valberedningen lagt fram.

Utdelning:
Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag att ingen utdelning lämnas. Styrelsen kommer dock under året att överväga en aktieutdelning för verksamhetsåret 2019 om och när omvärldssituationen förändras.

Styrelse:
Stämman beslöt omval av styrelseledamöterna Fredrik Arp, Dag Andersson, Sven Boström-Svensson, Lovisa Hamrin, Åsa Hedin, Lars-Åke Rydh och Jenny Sjödahl samt nyval av Erik Lynge-Jorlén. Henrik Jorlén har avböjt omval. Fredrik Arp omvaldes som styrelseordförande. Stämman tog beslut om oförändrat styrelsearvode enligt valberedningens förslag.

Revisorer:
Som revisor till slutet av årsstämman 2021 utsågs det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB med auktoriserade revisor Joakim Falck som huvudansvarig.

Ansvarsfrihet:
Stämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2019.

Övrigt:
Stämman beslöt att anta den föreslagna valberedningsinstruktionen.
Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag att fastställa riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare samt att anta ny bolagsordning.
Stämman beslöt i enlighet med styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission av B-aktier.

De fullständiga förslagen till beslut finns på www.nolato.se/arsstamman.
Koncernchefens anförande på stämman samt en komplett videoinspelning av stämman kommer att publiceras på www.nolato.se/arsstamman.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Arp, ordförande vid stämman, 0708-207000

www.nolato.se