Nytt antal aktier och röster i Nolato AB (publ)

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare som infördes vid den extra bolagsstämman den 5 december 2016 berättigar genom utnyttjande av teckningsoptioner i Serie 2 till teckning av nya aktier i bolaget från och med 1 maj till och med 15 december 2020. Under juni har totalt 33.300 B-aktier nytecknats genom utnyttjande av teckningsoptioner erhållna från incitamentsprogrammet. Före emissionen av de nya aktierna fanns det 26.548.008 aktier och 51.382.608 röster i bolaget. Per 30 juni 2020 finns det totalt 26.581.308 aktier och 51.415.908 röster i bolaget. Dessa aktier är fördelade på 2.759.400 A-aktier med tio röster vardera och 23.821.908 B-aktier med en röst vardera.

––––––

Denna information är sådan som Nolato AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 juni 2020 kl 10.30 CET.