Norconsult Sverige satsar inom installationsteknik

Norconsult Sverige har haft en snabb tillväxt inom installationsteknik de senaste åren. Nu startar bolaget en ny affärsenhet som ska möjliggöra en fortsatt utveckling inom teknikområdet.

Under de senaste åren har installationsteknik gått från två till fyra avdelningar på Norconsult Sverige. Området har därmed blivit så pass omfattande att det från och med i juli i år behövde renodlas i en separat affärsenhet.

–  Det går helt i linje med vår satsning på att utöka teknisk kompetens inom byggsektorn. Vi har trots tuffa tider vuxit kraftigt inom både konstruktion och installationsteknik och är nu en aktör att räkna med, säger Marcus Rydbo, divisionschef för Arkitektur, Byggnader & Miljö.

Förhoppningen är att den nya affärsenheten ska skapa förutsättningar för ännu större samarbete över hela landet.

– Vi ser en hög efterfrågan på våra tjänster, något som vi hoppas kunna möta genom den här förändringen. Bildandet av en egen affärsenhet skapar ett ännu större driv och engagemang bland våra medarbetare och säkerställer leverans och kompetens över hela landet, säger Magnus Lindström som är ny affärschef.

Cecilia Köljing
cecilia.koljing@norconsult.com
Dir: +46 010 141 83 54 | Mob: +46 0790 06 08 55

Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Med cirka 6 300 medarbetare på över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro.

Taggar:

Citat