Kjell-Åke Öberg leder Norconsults industrietablering i norr

Stora samhällsinvesteringar för en grönare framtid tar Norconsults framgångsresa inom industri vidare norrut under ledning av nybyggaren Kjell-Åke Öberg.

Norconsults marknadsområde Industri har växt explosionsartat sedan starten 2019. Nålarna på industrikartan har vuxit från en till tolv, från Varberg i söder till Boden i norr. Och när omvärldens blickar nu riktas mot norra Sverige och de stora samhällsinvesteringar som görs vill Norconsult givetvis vara med på resan.

- Den gröna omställningen påverkar hela samhället och vi ser stora möjligheter att bidra med vår expertis och helhetssyn i alla de spännande projekt som pågår här uppe just nu, säger Maria Åberg som är Marknadsansvarig i norr.

Till detta rekryteras Kjell-Åke Öberg, som har stor erfarenhet av konsultbranschen och är van av att bygga upp verksamheter från grunden.

- Jag tilltalas av nybyggaranda och potential där man har roligt på jobbet, berättar Kjell-Åke. Norconsult växer sig allt större men har ändå lyckats bevara känslan av ett mindre bolag med en familjär känsla där man trivs. Och potential finns det gott om i hela norra Sverige, fortsätter han.

Tillsammans med kollegan Mikael Hägglund kommer han arbeta för att bredda Norconsults erbjudande inom industri i Norr- och Västerbotten, där man söker fler nyckelspelare som vill vara en del av ett medarbetarägt bolag.

- Erfarna och gärna multidisciplinära projektledare står högt upp på önskelistan, säger Kjell-Åke. Här får du vara med och forma din egen tillvaro, bygga upp något nytt och vara en del av den stora gröna omställningen. Dessutom har vi en stor nordisk koncern i ryggen som ger alla möjligheter att göra något bra! avslutar han.