Norconsult Sverige utser ny divisionschef för Energi & Industri

Report this content

Anni Ulfendahl är utsedd till ny divisionschef för Energi & Industri på Norconsult Sverige. Hon började på Norconsult i januari 2020 och är medlem i koncernstyrelsen sedan 2022.

Under sina år på Norconsult har Anni Ulfendahl visat stabilt starka resultat och samtidigt byggt upp avdelning Kraftledning från start till dagens verksamhet med närmare 50 medarbetare. Hon har en gedigen erfarenhet inom energibranschen och utsågs 2021 till en av Sveriges tio mest lovande ledare under 35 år i kategorin Energi & Ingenjörskonst av Nova Talent.

– Energimarknaden går för högvarv och innebär stora möjligheter för Norconsult. Anni kommer med sin erfarenhet, sitt goda ledarskap och engagemang att driva divisionens fortsatta tillväxt och utveckling framåt, säger Farah Al-Aieshy, VD för Norconsult Sverige.

Norconsult Energi & Industri har haft en stark tillväxt med en tredubbling under de senaste fem åren. I dagsläget har divisionen ca 400 konsulter och experter inom ett tiotal olika teknikområden som finns representerade på cirka 30 kontor runt om i Sverige.

– Det är mycket som händer i branschen i och med den gröna omställningen. Vi ser att Norconsult har en viktig roll att som bolag med tekniköverskridande kompetenser leverera innovativa tjänster som möjliggör sektorns snabba tillväxt. Jag ser fram emot att ta vara på medarbetarnas engagemang och kompetens för att tillsammans fortsätta att bidra till ett hållbart samhälle och samtidigt lösa våra kunders utmaningar och behov, säger Anni Ulfendahl.

Anni Ulfendahl tillträder som divisionschef den 1 maj. Nuvarande divisionschef Andrea Eidensten stannar kvar i bolaget och kommer att fokusera på divisionens prioriterade kunder och uppdrag i en nyinrättad roll som Affärsutvecklingschef Energi & Industri.

Cecilia Köljing
cecilia.koljing@norconsult.com

Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Med cirka 6 200 medarbetare på över 130 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro.

Taggar:

Citat

Jag ser fram emot att ta vara på medarbetarnas engagemang och kompetens för att tillsammans fortsätta att bidra till ett hållbart samhälle och samtidigt lösa våra kunders utmaningar och behov.
Anni Ulfendahl. ny divisionschef för Energi & Industri på Norconsult Sverige