Hudya AB (publ) utser Lago Kapital till likviditetsgarant

Hudya AB (publ) AVTAL OM LIKVIDITETSGARANTI

Hudya AB (publ) har ingått avtal gällande likviditetsgaranti med Lago Kapital AB den 12 februar 2020.

Enligt avtalet kommer Lago Kapital Ab att ställa handelsposter i Hudya AB (publ) aktie både på köp- och säljsidan i enlighet med och inom ramen för Nasdaq Stockholm regelverk för likviditetsgaranti. Skillanden mellan köp- och säljpriset har avtalats till maximalt 4 %. Handelsposterna ställs med antal aktier som motsvarar minst 15.000 SEK. Syftet med likviditetsgaranti är att förbättra likviditet samt minska volatilitet.

Enligt avtalet kommer handelsposter att ställas ut minst 85 % av den dagliga handelstiden.

Avtalet är bindande i tre (3) månader varefter den fortlöper med en månadsuppsägningstid.

Hudya AB (publ)

Morten Kvam

Kommunikationsdirektör
Mob. + 47 930 28 970

Om Hudya
Hudya AB är ett framåtblickande, skandinaviskt fintechföretag med verksamhet i Sverige, Danmark och Norge och cirka 250 anställda. Hudya skapar tekniska lösningar för en enklare ekonomisk vardag och sparar kunder tid och pengar. Hudya har byggt en unik digital plattform där man har samlat tjänster som privatpersoner och företag behöver. Idag erbjuds mobil, el, försäkring och refinansiering till schyssta villkor och priser. Hudya har internationella ambitioner och arbetar för att utveckla och distribuera tjänster till en låg kostnad oavsett land, med början i Skandinavien. Hittills har företaget 60 000 registrerade användare i Norge.

Taggar: