Komplettering av pressmeddelande: Nord Insuretech Group AB publicerar halvårsrapport för 2021

Det pressmeddelande som skickades ut 2021-08-30 07:13:54 CEST kompletteras nedan med insiderinformation i rapporten. Till pressmeddelandet bifogas också rapporten.

Nord Insuretech Group AB:s halvårsrapport för 2021 har idag publicerats på bolagets webbplats. Rapporten  finns tillgänglig på  https://www.nordinsuretechgroup.se/sv/investerare/rapporter--presentationer.

Sammanfattning av perioden 1 januari – 30 juni

Belopp i TSEK om inget annat anges (motsvarande period föregående år inom parentes)

• Nettoomsättningen uppgick till 1 482 (0).
  • Resultat före avskrivningar, räntor och skatt uppgick till -4 926 ( -7 914)
  • Avskrivningar -4 114 ( -405 951)
  • Rörelseresultat -9 040 (-413 865)
  • Resultat per aktie (SEK) -0,09 (-9,85)
  • Soliditet 58 % (17 %)

Proforma siffrorna för koncernen inkluderar Pronans (förvärvad 20 maj 2021) intäkter och kostnader för hela första halvåret.

• Nettoomsättning 7 645 (0)
  • Resultat före avskrivningar, räntor och skatt -5 088 ( -7 914)

Denna information är sådan information som Nord Insuretech Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den  2021-08-30 12:50 CEST .