Nord Insuretech Group AB anställer ny Head of Product & Underwriting

Svein Arne Veisten har anställts som Head of Product & Underwriting för Nord Insuretech Group AB med tillträdesdatum den första november 2023. Han har lång ledningserfarenhet från olika befattningar och över 40 års erfarenhet inom försäkringsbranschen från bland annat Storebrand, If, Terra och Eika Forsikring.

Han har en bred kompetens inom branschen och har under sin karriär bland annat varit ansvarig för produkt, innovation, distribution och underwriting.

‘’Svein Arne har jobbat för koncernen som konsult under det senaste året och har visat sig vara en mycket god resurs. Det är med stor glädje jag kan tillkännage att han nu kommer att ansluta sig till bolaget som anställd’’, säger Sofia Nilsson, VD för Nord Insuretech Group AB

Sofia Nilsson, VD Nord Insuretech Group AB
Phone: +46 704 937 758

Nord Insuretech Group levererar nästa generations integrerade försäkringar i Norden. Bolaget har etablerat sig på den nordiska skadeförsäkringsmarknaden med sin nya och moderna tekniska plattform. Nord Insuretech distribuerar genom partners som effektivt säljer olika försäkringsprodukter till slutkunder via sin digitala plattform. Nord Insuretech Group är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.