Nord Insuretech Group AB har inngått avtal med Norsk Bildelsenter AS (Bildeler.no).

Nord kan meddela att vi har ingått ett distributionsavtal med Norsk Bildelsenter AS (www.bildeler.no).

"Vi är mycket nöjda med det här avtalet, som följer Nord Insuretech Group AB: s strategi och som ytterligare stärker vår verksamhet med vår fjärde stora distributionspartner", säger Børge Leknes, VD för Nord Insuretch Group AB. "Avtalet ger Nord ökad distributionskraft i nära samarbete med en av Norges ledande och snabbast växande webbplatser för salg av bildelar. Bildeler.no är en ideell partner för Nord och vi ser fram emot att utveckla vår digitala och partnerdrivna försäkringsdistribution i nära samarbete med Bildeler.no", avslutar Børge Leknes.

"För Norsk Bildelsenter / Bildeler.no är det strategiskt viktigt att arbeta med en modern digital partner som Nord, som ger en enkel, relevant och konkurrenskraftig tilläggstjänst till våra kunder", säger Frode Kittelsen, vd på Norsk Bildelsenter / Bildeler.no. "Vi vill skapa ett ekosystem av tjänster för våra kunder som en långsiktig partner. Vi skal ge våra kunder mervärde, skapa nöjda och lojala kunder", avslutar Frode Kittelsen.

Om avtalet: Försäkringstjänsterna leveras av Nord Forsikring AS, Nords helägda dotterbolag. Genom partnerskapet med Norsk Bildelsenter vill kundresor och priser skräddarsys utifrån unika och djupa kunskaper om kunderna. Avtalet gäller privata skadeförsäkringar och företagsförsäkringar för Bildeler.no kunder. Norsk Bildelsenter / Bildeler.no har cirka 200 000 kunder, och kundbasen växer snabbt.

Om Norsk Bildelsenter AS (Bildeler.no): Norsk Bildelsenter grundades 1990 och är bland Norges ledande webbportaler för import och försäljning av bildelar. Norsk Bildelsenter har cirka 45 anställda, driftsintäkter på 226 MNOK 2020, med ett resultat före skatt 2020 på 60 MNOK. De erbjuder kvalitetsdelar till 29 bilmärken och täcker över 90% av eftermarknaden för sin målgrupp. Genom låga driftskostnader, direkt import och samarbete med flera av de största tillverkarna i världen erbjudar Bildeler.no den bästa kvaliteten till ett lågt pris.

Denna information är sådan information som Nord Insuretech Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 september 2021 kl 08.22 CEST.