Nord Insuretech Group AB lanserar försäkringsdistribution genom sin partner Amesto.

Nord kan meddela att vi har lanserat företagsförsäkringar och privata försäkringar för kunder till redovisningsföretaget Amesto AccountHouse AS.

"Vi är mycket nöjda med den här lanseringen, som följer Nord Insuretech Group AB: s strategi och som ytterligare stärker vår verksamhet", säger Jo Arnstad, styrelseordförande i Nord Insuretch Group AB. «Vi positionerar oss nu för ökad distributionskraft i nära samarbete med ett av Norges ledande, moderna och digitala redovisningsföretag. Amesto AccountHouse är en ideell partner för Nord och vi ser fram emot att utveckla vår digitala och partnerdrivna försäkringsdistribution i nära samarbete med Amesto AccountHouse ”, avslutar Jo Arnstad.

"För Amesto AccountHouse är det strategiskt viktigt att arbeta med en modern digital partner som Nord, som ger en enkel, relevant och konkurrenskraftig tilläggstjänst till våra kunder", säger Petter Buran, chef för försäljning och affärsutveckling på Amesto AccountHouse. "Vi vill skapa ett ekosystem av tjänster för våra kunder som en långsiktig partner. Vi är därför fokuserad på att ge kunderna mer än bara bokförings- och lönetjänster, vi vill vara en bidragsgivare och ge mervärde i alla delar av företaget. För våra kunder tänker vi alltid #simplifying business. Detta ger våra kunder tillgång till ett omfattande utbud av digitala tjänster, vilket i sin tur skapar nöjda och lojala kunder. Lanseringen av försäkring som en integrerad del av vårt ekosystem innebär att vi levererar ytterligare en värdeskapande tjänst till våra kunder, som vi ser fram emot att växa framöver”, avslutar Petter Buran.

Om avtalet: Försäkringstjänsterna levereras av Pronans Forsikring, Nords helägda dotterbolag. Genom partnerskapet med Amesto AccountHouse där kundresor och priser skräddarsys tillsammans med försäkringsgivaren (Codan Forsikring NUF) baserat på unik och djup kunskap om kundene. Avtalet gäller företagsförsäkring och privat skadeförsäkring för Amesto AccountHouse kunder. Amesto AccountHouse har ungefär 1 000 aktuella företagskunder för försäkringslösningen, och även anställda hos företagen är potentiella kunder.

Om Amesto AccountHouse: Amesto AccountHouse grundades 2004 och är bland Norges ledande finanshus. Amesto AccountHouse är cirka 300 anställda i Norden med filialer i Norge, Sverige och Danmark och levererar lön, redovisning, HR och rådgivning på ett ställe. De erbjuder lösningar för allt från små företag till stora företag och internationella företag. Deras starka fokus på teknikutveckling och användning av avancerade teknologilösningar hjälper sina kunder att effektivt koncentrera sig på sin egen kärnverksamhet.