Nord Insuretech Group AB meddelar att styrelseledamot köper aktier av VD

Strategic Investments, genom styrelseledamoten Kim Mikkelsen köper aktier av Nord Insuretech Group AB VD, Børge Leknes. Transaktionerna är en inlösen av den garantiplacering som gjordes i bolaget vid tidpunkten för börsintroduktionen för att täcka en skatteskuld. VD betalar en del av beloppet till bolaget, vilket kommer Nord till godo i form av likvida medel. Totalt säljer VD 2,0 miljoner aktier till en kurs på 0,75 SEK.

Transaktionen tillför bolaget ca 0,75 MSEK i likvida medel. Det är väldigt positivt att styrelsen fortsätter att investera i bolaget. Styrelseledamoten Kim Mikkelsen har ökat sitt ägande under det senaste året och vi ser det som ett kvitto på att Nord utvecklas i rätt riktning och att management och styrelse ser ljust på bolagets framtid.

Nord Insuretech Group levererar nästa generations integrerade försäkringar i Norden. Bolaget har etablerat sig på den nordiska skadeförsäkringsmarknaden med sin nya och moderna tekniska plattform. Nord Insuretech distribuerar genom partners som effektivt säljer olika försäkringsprodukter till slutkunder via sin digitala plattform. Nord Insuretech Group är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.