Nord Insuretech Group AB satsar på El och har inngått avtal med Slipper AS (slipper.no).

Nord kan meddela att vi har ingått ett distributionsavtal med Slipper AS (www.slipper.no).

"Vi är mycket nöjda med det här avtalet, som följer Nord Insuretech Group AB: s strategi genom att erbjuda en ny och relevant tilläggstjänst i ekosystemet kring försäkring till våra partners", säger Børge Leknes, VD för Nord Insuretch Group AB. "Avtalet ger Nord ökad distributionskraft i nära samarbete med en innovativ och  snabbtväxande webbplats som säkerställer att kunden alltid har de bästa avtalen för el. Slipper.no är en ideal partner för Nord och vi ser fram emot att utveckla vår digitala och partnerdrivna försäkringsdistribution i nära samarbete med slipper.no", avslutar Børge Leknes.

"För Slipper är det strategiskt viktigt att arbeta med en modern digital partner som Nord, som ger en enkel, relevant och konkurrenskraftig tilläggstjänst till våra kunder", säger Jon Kasper Aulie Stensåsen, vd på Slipper. "Vi vill skapa ett ekosystem av tjänster för våra kunder som en långsiktig partner. Vi skall ge våra kunder mervärde, skapa nöjda och lojala kunder", avslutar Jon Kasper Aulie Stensåsen.

Om avtalet: Försäkringstjänsterna leveras av Nord Forsikring AS, Nords helägda dotterbolag. Genom partnerskapet med Slipper vill kundresor och priser skräddarsys utifrån unika och djupa kunskaper om kunderna. Avtalet gäller privata skadeförsäkringar och företagsförsäkringar för Slipper.no kunder.

Om Slipper AS (Slipper.no): Slipper är den första tjänsten i Norge som säkerställer att du alltid har de bästa elavtalen. Företaget, som grundades 2020, har fått stöd av Innovation Norway, och lanserade tjänsten på marknaden sommaren 2021. Sedan dess har de mer än halverat elkostnaderna för deras nära 1 000 kunder, som har sammantaget sparat totalt mer än 5 miljoner norska kronor. Bolagets rörelseintäkter har ökat från 200 KNOK 2020, till 500 KNOK 2021 - till 1,5 MNOK hittills 2022.

I november 2021 intervjuades Slipper i Dagens Næringsliv, i ett fall där allt fler klagomål på elmarknaden ("Grundarna utnyttjar elbolagens dragerbjudanden") Vi är stolta över att ha tagit fram en tjänst som vi tror löser problemet: https://www.dn.no/energi/grundere-utnytter-stromselskapenes-lokketilbud-den-dagen-ingen-lenger-blir-lurt-ma-vi-finne-pa-noe-annet-a-gjore/2-1-1088805

Denna information är sådan information som Nord Insuretech Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 juni 2022 kl 16.45 CEST.