VD:s brev till aktieägarna

Vi har redan hunnit avverka det första halvåret på 2023, och det är full aktivitet i bolaget med lanseringen av nya produkter, onboarding av de första kunder i vårt eget system och fortsatt arbete med att stärka produktportföljen för våra partners och slutkunder. Det var med glädje vi kunde delar nyheten att vi i slutet av det första kvartalet ingick ett långsiktigt partneravtal med den internationella insuretech-aktören Accelerant. Detta avtal markerar en viktig strategisk milstolpe för bolaget, som även framgångsrikt lanserade sina första egna produkter för SME-marknaden i Norge under det andra kvartalet. Det har varit en intensiv och utmanande resa att hantera alla detaljer, och jag är mycket stolt över hela teamets engagemang och insatser.

Genom samarbetet med flertalet försäkringsgivare, av vilka Accelerant är det första att lanseras, förstärker Nord sin kundcentrerade strategi genom att erbjuda en bred produktportfölj till våra distributionspartners. Vi har nu ökat vårt fokus på att attrahera nya partners, och undersöker möjligheterna både i Norge och Sverige.

Under året har bolaget även lagt stor vikt vid att strategiskt förstärka säljteamet med högpresterande medarbetare som är framstående inom sina områden i Norge. Detta möjliggör för bolaget att snabbt accelerera tillväxten samtidigt som vi fortsätter investera i plattformen och utvecklingen för att möta behoven hos nya och befintliga partners.

Jag ser fram emot fortsättningen av 2023 med stor tillförsikt och entusiasm. Vi kommer att fortsätta att driva innovation, samarbeta med partners och möta våra kunders behov på bästa möjliga sätt för att befästa vår position som en utmanare inom försäkringsbranschen.

Tack för ert fortsatta förtroende och stöd.

Sofia Nilsson, VD Nord Insuretech Group AB
Phone: +46 704 937 758

Nord Insuretech Group levererar nästa generations integrerade försäkringar i Norden. Bolaget har etablerat sig på den nordiska skadeförsäkringsmarknaden med sin nya och moderna tekniska plattform. Nord Insuretech distribuerar genom partners som effektivt säljer olika försäkringsprodukter till slutkunder via sin digitala plattform. Nord Insuretech Group är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.