VD:s brev till aktieägarna 3 juni 2022

Det har varit en intensiv vår i bolagen, med fokus på upplärning, teambuildning och Affär. Våra nyanställda har kommit in i koncernen i en period som karaktäriserats av liv och rörelse. Covid restriktionerna har släppt och vi har tagit vara på möjligheten att i ännu större utsträckning träffat kunder, medarbetare, partners, investerare och samarbetsparter i fysiska möten där vi byggt relation.

För Tryg avtalet lade vi implementeringsfasen bakom oss i april och vi är väldigt stolta över att ha fått både system, processer och mätetal på plats under så kort tid från avtalssignering. Maj har genererat en fin initialförsäljning och ger en fin indikation på kommande affär och operationell verksamhet.

Vi har även inom ramen för vårt strategiska arbete med nya partneravtal och etablering i Skandinavien arbetat intensivt med goda resultat i perioden. Vi har även precis kunnat kommunicera ut det nyligen undertecknade sammabetsavtalet med *Slipper. Ett norskt, ungt bolag inom el som agerar som en disruptiv aktör i positiv bemärkelse för kunder i en förvirrande och alltför ”etablerad” elbransch. En aktör som tagit steget ännu längre för att ligga än närmre kunden jämfört med **Kundkraft.

Vi ser med god tillförsikt fram emot en sommar fylld av aktivitet där mycket händer i bolagen.

* https://slipper.no
** https://www.kundkraft.se

Den bifogade bilden (sålda produkter) visar ett uppdaterat urval från vår verksamhet med siffror för april 2022 från Norge. Vi ser en bra trend in i andra kvartalet. Detta skapar lägre kostnad per försäljning, högre provisions- och portföljintäkter för företaget (viktiga nyckeltal för Nord).