VD:s brev till aktieägarna oktober 2021

Den 13 september meddelade vi att vi har ingått ett distributionsavtal med Norsk Bildelsenter AS (www.bildeler.no). Lösningen har nu lanserats. Utöver Norsk Bildelsenter (Bildeler.no) har Nord hittills lanserat distribution av privat- och företagsförsäkringar till Amesto AccountHouse (augusti), Mekonomen Group den 14 oktober (inklusive MECA, BilXtra och Bosch Car Service). Vi arbetar nu aktivt med våra partners för att öka försäljningen genom deras digitale kanaler.

Som publicerats 22 oktober har följande ägare callet optioner: Strategic Investments (styrelseledamoten Kim Mikkelsen) 7 199 990 optioner, Noria Group (styrelseordförande Jo Arnstad) minst 1 000 000 optioner och Vikna Invest AS (styrelseledamoten Ivar Williksen) minst 500 000 optioner. Denna process kommer att slutföras snart.

Dessutom är vi mycket glada över att ha ingått ett strategiskt samarbete med YOUPLUS Livsforsikring, se PM 1 november. YOUPLUS koncept för livförsäkring matchar Nords koncept för sakförsäkring, vi ser fram emot att leverera på samarbetet under de kommande åren.

Verksamheten i Norge: Vi ökar kapaciteten med fler nya resurser. Den bifogade bilden (products sold) visar ett uppdaterat urval från vår verksamhet 2021, nu med siffror för september för Norge. Vi ser en ökande trend in i oktober. Det skapar lägre kostnad per försäljning, högre provision och portföljinkomst för företaget (viktiga KPI:er för Nord).

Jag delar information med marknaden en gång i månaden i form av ett VD-brev. Tidpunkten för VD: s brev är normalt i slutet av varje månad, nästa brev kommer att publiceras i slutet av november.