VD:s brev till aktieägarna oktober 2022

De första dagarna av det fjärde kvartalet har redan passerat, och vi är i slutspurten av 2022. För oss är det årets mest intensiva kvartal med hög aktivitet på alla fronter.

Inom loppet av det fjärde kvartalet väntar vår största bolagsutveckling för året, försäkringssamarbetet med Accelerant. Arbetet med Accelerant löper enligt plan och vi arbetar dedikerat mot mål parallellt med vår operationella drift och det fortsatta strategiska arbetet med nya *samarbetspartners och befintliga **partners.

För Nord Insuretech betyder utvecklingen av samarbetet med Accelerant att vi bygger substans och varaktig digital infrastruktur, vilket i sin tur leder till skalbarhet i affärsmodellen. Denna utveckling leder också till att bolaget skapar intresse hos andra relevanta partners i Norden – vilket på sikt bidrar till att stärka koncernens position.

Hösten innebär kallare väder och mörkare kvällar men också projektstart och framdrift, vi ser att fler av våra partners är ivriga att sätta igång. För oss på Nord kommer detta bli en väldigt spännande höst och jag med hela teamet är redo att avsluta året på bästa sätt.

* Samarbetspartner är detsamma som försäkringsbolag, skaderegleringsbolag, mjukvaruleverantörer etc. De som bidrar till att utveckla plattformen/gruppen

** Partners, är detsamma som företag eller organisationer som har många aktiva kunder där Nord har försäkringsleveransen, t.ex. Amesto och Bildeler.no

Nord Insuretech Group levererar nästa generations integrerade försäkringar i Norden. Bolaget har etablerat sig på den nordiska skadeförsäkringsmarknaden med sin nya och moderna tekniska plattform. Nord Insuretech distribuerar genom partners som effektivt säljer olika försäkringsprodukter till slutkunder via sin digitala plattform. Nord Insuretech Group är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.