Nordax Bank AB (publ) – Tidig inlösen av efterställd Tier 2 obligation

Pressmeddelande den 19 februari 2020

Nordax Bank AB (publ) (”Emittenten”) informerar att de avser att frivilligt lösa in de SEK 250 000 000 efterställda inlösningsbara Tier 2 obligationerna med rörlig ränta med ISIN SE0006758249 (”Obligationerna”) på den första inlösendagen i enlighet med obligationsvillkoren, daterade den 12 mars 2015. Samtliga utestående Obligationer kommer att lösas in till sitt nominella belopp, tillsammans med upplupen men obetald ränta. I samband med inlösen kommer Obligationerna att avlistas från Nasdaq Stockholm. Inlösendagen förväntas vara den 18 mars 2020.

Ett meddelande om tidig inlösen kommer idag att cirkuleras till innehavare av Obligationerna och meddelandet kommer att publiceras på Emittentens hemsida. Meddelandet kommer att vara oåterkalleligt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Emittenten Nordax Bank AB (publ), Arash Bigloo, arash.bigloo@nordax.se, +46 (0)738 660 662.
Agenten Intertrust (Sverige) AB, Beatrice Gustafsson, trustee@intertrustgroup.com, +46(0)70 141 10 82.

Viktig information
Denna information är sådan information som Nordax Bank AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 februari 2020 kl. 09.00 CET.