Nordea presenterar resultatet för tredje kvartalet 2017 torsdag den 26 oktober

Delårsredogörelsen publiceras cirka kl 07.00.

Presskonferens
Tid: 09.00. Registreringen öppnar kl 08.30.
Av säkerhetsskäl måste giltigt id-kort uppvisas.

Plats: Smålandsgatan 17, Stockholm

Vd och koncernchef Casper von Koskull presenterar resultatet.
Presentationen hålls på engelska och kan följas
live (direktlänk). Bilderna till presentationen läggs ut på www.nordea.com/ir.

För att delta i presskonferensen, vänligen kontakta: Petter Brunnberg hos Nordea, mejladress petter.brunnberg@nordea.com

För att följa presskonferensen med vd och delta i den efterföljande frågestunden (som börjar ca kl 09.30) med Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, vänligen ring +44(0)20 3427 1919 eller 08 5065 3936, kod 8792298, senast kl 08.50.

Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut här. Det går också att höra en uppspelning till och med den 2 november på tel +44 (0)20 7660 0134 eller +46 (0)8 5199 3077, kod 8792298.

Nordea presenterar sin transformering 2016-2021 för analytiker och investerare den 27 oktober
Tid: 08.00 lokal tid
Plats: Andaz Hotel London, 40 Liverpool Street, London EC2M 7QN.

Casper von Koskull, vd och koncernchef; Torsten Hagen Jørgensen, Group COO; Rodney Alfvén, chef för Investor Relations; och Pawel Wyszynski, Senior IR Officer deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme.
Presentationen kan följas
live via nätet (direktlänk).
Bildmaterialet från presentationen läggs även ut på www.nordea.com/ir

För att delta, kontakta Ruby Megran på Nordea, mejladress ruby.megran@nordea.com.

Delårsredogörelsen publiceras på engelska och svenska. Ett pressmeddelande med ett sammandrag av resultatet publiceras på engelska, svenska, danska, finska och norska.

För ytterligare information:
Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 0515
Petter Brunnberg, presschef Sverige, tel 073 866 1087

Taggar:

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.