Nordea sänker boräntorna

Måndagen den 12 november sänker Nordea boräntorna

Nordea sänker boräntorna med ett, två och tre års löptid med 0,03, 0,04 respektive 0,05 procentenheter till 1,99 procent. Även boräntan med fem års löptid sänks med 0,02 procentenheter till 2,29 procent.

- Vi vill ha ett konkurrenskraftigt erbjudande även på de långa, bundna räntorna inför att Riksbanken väntas börja höja reporäntan i långsam takt. Nyligen sänkte vi räntan på två av våra bundna alternativ och nu tar vi nästa steg och sänker räntan på ytterligare fyra av våra bundna alternativ, säger Michael Skytt, bolånechef på Nordea.

Ränteändringen börjar gälla från och med måndag den 12 november 2018.

- Vi bedömer att läget är bra för våra kunder att binda hela eller delar av sin bolåneportfölj, fortsätter Michael Skytt.

Löptid Förändring
Procentenheter
Villa
Bostadsrätt
Fritidshus
3 mån bunden ränta   1,89
1 år bunden ränta -0,03 1,99
2 år bunden ränta -0,04 1,99
3 år bunden ränta -0,05 1,99
4 år bunden ränta 1,99
5 år bunden ränta -0,02 2,29
8 år bunden ränta 2,99

För ytterligare information:
Michael Skytt, bolånechef, nås via pressjouren, tel: 0771-40 10 60
Afroditi Kellberg, presschef, tel: 0733-50 55 99

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.