Nordea sänker boräntorna

Måndagen den 12 november sänker Nordea boräntorna

Nordea sänker boräntorna med ett, två och tre års löptid med 0,03, 0,04 respektive 0,05 procentenheter till 1,99 procent. Även boräntan med fem års löptid sänks med 0,02 procentenheter till 2,29 procent.

- Vi vill ha ett konkurrenskraftigt erbjudande även på de långa, bundna räntorna inför att Riksbanken väntas börja höja reporäntan i långsam takt. Nyligen sänkte vi räntan på två av våra bundna alternativ och nu tar vi nästa steg och sänker räntan på ytterligare fyra av våra bundna alternativ, säger Michael Skytt, bolånechef på Nordea.

Ränteändringen börjar gälla från och med måndag den 12 november 2018.

- Vi bedömer att läget är bra för våra kunder att binda hela eller delar av sin bolåneportfölj, fortsätter Michael Skytt.

Löptid Förändring
Procentenheter
Villa
Bostadsrätt
Fritidshus
3 mån bunden ränta   1,89
1 år bunden ränta -0,03 1,99
2 år bunden ränta -0,04 1,99
3 år bunden ränta -0,05 1,99
4 år bunden ränta 1,99
5 år bunden ränta -0,02 2,29
8 år bunden ränta 2,99

För ytterligare information:
Michael Skytt, bolånechef, nås via pressjouren, tel: 0771-40 10 60
Afroditi Kellberg, presschef, tel: 0733-50 55 99

Nordea är en nordisk fullservicebank. Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar och ambitioner – och det har vi gjort i 200 år. Vi vill göra verklig skillnad för våra kunder och i de samhällen där vi är verksamma – genom att vara en stark och personlig finansiell partner. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.