Trade in Nordea temporarily suspended

The trade with shares in Nordea Bank AB (publ) has temporarily been suspended on the NASDAQ OMX Nordic stock exchanges. The reason is that the interim report for the Nordea Bank Norge Group has been made public due to a human error.

Nordea Bank Norge Group represented about 15% of the total Nordea Bank Group’s result in 2011. The interim report of Nordea Bank Norge Group has now been published and is available on Nordea’s webpage (Nordea.com).

Trading in Nordea Bank AB (publ) shares is expected to resume shortly.

The interim report for the Nordea Bank AB (publ) in total will be published as planned tomorrow, 18 July, at 07.00 CET.

For further information:
Jan Larsson, Head of Communication, + 46 70 593 34 12
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, + 46 72 235 05 15

Nordea är en nordisk fullservicebank. Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar och ambitioner – och det har vi gjort i 200 år. Vi vill göra verklig skillnad för våra kunder och i de samhällen där vi är verksamma – genom att vara en stark och personlig finansiell partner. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.